Saturday, November 13, 2010

Aku Suka Hari Sabtu !



Pagi2 lg mak dah kejut aku . Aku dah tau apa yg dia nak , pegi pasar . Dah tentu2 la beli ayam sekor , santan 5 pek . Baru nak tido panjang cuti2 ni . Dgn seta merta bangun kemas tmpt tido , mandi . Siap siap , Eh Apizzzzzz ! jeritan mak aku sebelum aku turun tangga . "jgn lupa cari kerja part time" . Sejenak aku terduduk atas motor sambil memanaskan enjin . Keje sambilan ? nak mintak kat mana ah ? Aku try pegi Giant ah . Lokasi pertama pasar , dgn pecutan superbike aku gedebak gedebuk settle . Lokasi kedua Post Office ambil brg abg aku . Rider kejap aku amik surat kat pejabat pos . Lokasi ketiga ke Giant . Interview kerja , mula mula isi borg , lepastu naik pejabat . Seram jugak aku nak jumpa bos dia , sekali pompuan . Alah "bende bole settle" . Slow talk kat table . Bila awak nak mula kerja ? !7 rasanya aku jawab . Raya haji pulak tu . Bhg cashier okay tak ? Kalau ada org ajar saya okay je . Okay terima kasih , 17hb nnt dtg ye ? ok . Fuh selamat . Dengan selamba aku blah dr Office tersebut . Alamak ! lupa pulak nak tanya gaji . Duit tggl 20 je , nak pegi mana ah ? pegi shell isi minyak full tank . Meronda sekejap

No comments:

Post a Comment