Wednesday, November 10, 2010

Kawan akan datang dan pergi ,

 Setiap org perlukan teman perlukan teman , geng untuk kita berhubung . Tapi apakah itu kawan ? geng minum teh o ais ? member seperjuangan ? membe lepak2 ? rakan2 sekolah ? atau kawan2 bersama kita semasa kita kecik . Takde prejudis , perbezaan , pertandingan dan takde jugak persaingan . Sehingga satu hari nanti kita perlu blaja buka mata dan kita mula nampak dunia bukan lagi sekadar hitam dan putih . Takdehal kalau zaman skrg "2010" . Sekarg ni stakat nak buat kawan mmg senang cepat dan pantas apatah lagi pasangan hidup masing2 . Tak payah keluar rumah dah , pegi cc atau kat rumah atau laptop , tengok jee laman web sosial mcm Facebook , Myspace , Ym dan mcm2 lg "keletak keletuk" tekan keyboard kdg2 bergelak sesama pc . Boleh suka benda yg sama , berkongsi cerita , tak suka pon takpe gak kot . Kenal tak kenal belakang cerita lah kan , yg menipu , ditipu ridiko pandai2 tangung2 sendiri . Persahabatan juga satu pengembaraan yg aku rasa kita tak jangka . Tp aku ? setakat ni takde lg kawan yg betul2 baik , ambil berat pasal aku . jgn stakat nak kawan lah , musuh pon takmauuuuu . Yelah , siapalah aku , tp hidup mesti diteruskan . Aku nak jugak rasa disokong utk semangat . Apakan daya nasib hidup yg jrg menyebelahi aku . Aku harap , apa yg aku harapkan tercapai , Amin !

No comments:

Post a Comment